oma_anvia.png

 

Vår kundtjänst hjälper!

06 411 3300

Redan kund hos Anvia?
Du kan enkelt administrera dina tjänster genom att logga in i Mitt Anvia. Du kan bl.a. göra ändringar i dina e-postadresser, beställa kanalpaket, kontrollera och vid behov flytta fram förfallodagen för din faktura. 

 

MITT ANVIA

You are here

     anvia_2.png

 

Kundtjänst

06 411 3300
månfre  919
lör 1015

Ta kontakt

Se butkernas öppettider

 

Finnsat- och Humax-rådgivning

Finnsat-konsumenttjänst

0600 13444 
(0,67 €/min, kötid avgiftsfri).
månfre  917

finnsat.fi >

Humax-rådgivning
09 5618 6366
månfre 816

Kontakta inköpsstället för service under garantitid.

 

Felanmälan

Från Anvias fasta telefonabonnemang
100 19 (avgiftsfritt nummer)
Från övriga abonnemang
06 411 4019 (normal samtalsavgift)
Varje dag 24 h!

Teknisk support (HelpDesk)

06 106 9030
(0,90 €/min + lna/msa)

Fakturering

06 411 3300

månfre 919, lör 1015

fax 06 411 3274
eller 06 411 4242

Om du vill flytta fram förfallodagen för din faktura kan du göra det i Mitt Anvia.

Ta kontakt

 

 

Vanliga frågor

Hur ändrar jag mitt bredband till ett trådlöst bredband hemma? 

Så här använder du trådlöst bredband

Förvandla ditt fasta bredband till ett trådlöst nät som täcker hela hemmet. Läs våra enkla anvisningar.

 

Vad är det för skillnad på Anvia Bredband Rejäl och Anvia Bredband? 

Anvia Bredband Rejäl är ett abonnemang som levereras till en fiberanslutning eller via kabel-tv-nätet – om kabel-tv-nätet i ditt bostadsområde är ombyggt så det kan förmedla även datakommunikation och du har kabel-tv-tjänsten. Rejäl möjliggör bredbandsuppkopplingar ända upp till 250 Mbit/s. I Packeriet kan du kolla om du kan få Rejäl till ditt hem.

Vad är e-faktura?

E-faktura

E-faktura är det enklaste sättet att betala fakturor på. Den kommer direkt till din internetbank där du enkelt kan godkänna och betala den. Du kan spara fakturan, skriva ut den eller lämna den i din bank för att arkiveras. Läs mer!

 

 

Butiker

  • Seinäjoki

    Epstori, 1 vån, Kauppakatu 5, 60100 Seinäjoki

    måndag–fredag kl. 9.30–18
    lördag kl. 10–16

    Puskantie 18, 60100 Seinäjoki
     
    måndag–fredag kl. 9–17
    lördagar stängt

  • Karleby

    Fabriksgatan 3, 67100 Karleby
     
    måndag–fredag kl. 10–18
    lördag kl. 10–14

    Butiken i Karleby stängd lö 4.2 på grund av inventering.

    (06) 833 5500
     

  • Vasa

    Övre torget 106 A, Rewell Center, 65100 Vasa
    (Elisas butik)
     
    måndag–fredag kl. 9-19
    lördag kl. 10–17

Teknisk support

Vår tekniska support hjälper vid problem med dator, abonnemang eller tjänster, t.ex. 
-         användning av Anvia Bredband och tilläggstjänster (bl.a. datasäkerhet, e-post, Samtalsnet)
-         problem med tv-tjänsterna, såsom Watson, betal-tv-kanaler eller digitalbox
-         apparatur du köpt av Anvia (modem, iptv-enheter, digitalboxar, VoIP-enheter).

Vår tekniska support betjänar dig vardagar 8–21, lördagar 10–15. Se även Anvisningar och tips under Kundservice. Där kan du själv hitta lösningar på många problem. 

 

Bredbandsärenden: vardagar 8–21, lördagar 10–15 (stängt helgdagar och sommarlördagar)

(06) 106 9030
(0,90 €/min + lna/msa, normal samtalsavgift för kötid)

Ärenden som gäller tv-tjänster: varje dag 8–22

(06) 106 9050
(0,90 €/min + lna/msa, normal samtalsavgift för kötid)
 
Formulär för att anmäla driftstörningar

Felanmälan
Ring Anvias nummer för felanmälan när: 
-          ditt Anvia Bredbandsabonnemang inte fungerar (lampan ADSL/Cable e.d. på modemet inte lyser)
-          Anvias telefonabonnemang inte fungerar
-          ingen bild syns i kabel-tv eller SveaTV
-          kabeln är av.
Om bredbandet inte fungerar, kontrollera först detta.

Från Anvias fasta telefonabonnemang (06) 100 19 (avgiftsfritt nummer)
Från övriga abonnemang (06) 411 4019 (normal samtalsavgift)

Vi tar emot felanmälningar dygnet runt, även under helger. 
 
 Vänligen förbered dig på att uppge följande information när du ringer vår tekniska support för att vi ska kunna betjäna dig så effektivt som möjligt:  
- användarnamn
- webbläsarversion
- operativsystem i datorn, märke och modell på datorn
- märke och modell på ditt modem 
- felmeddelandet du fått och i vilken situation du fick det (t.ex. vilken internettjänst du använde) 

Samma information bör du uppge också om du skickar ett e-postmeddelande.  

Besöksavgift
En felanmälan leder vid behov till besök av montör. Om felet visar sig ligga i utrustning som kunden ansvarar för (dator, modem, programvara, fastighetsnät) tas en besöksavgift på 49 € ut.

Hur kan vi hjälpa?

Kundtjänst

(06) 411 3300

Teknisk support

Tekniska supporten betjänar dig vardagar 8–21 och lördagar 10–15.


Se öppettider i butikerna