oma_anvia.png

Laskutus

Alta löydät vastaukset useimpiin laskutusta koskeviin yleisiin kysymyksiin. Voit myös ottaa meihin yhteyttä. Jos lähetät sähköpostia, muista mainita nimi, asiakastunnus ja osoitetiedot, jotta tunnistamme oikean asiakkuuden. Asiakastunnus on 6-numeroinen luku laskussa.

 

Laskutustavat

Perinteisen paperilaskun lisäksi käytössämme ovat seuraavat laskutustavat:

E-lasku


E-lasku on helpoin tapa maksaa laskut. Se tulee suoraan verkkopankkiisi, jossa se on helppo hyväksyä ja maksaa pois. Voit tallentaa laskun, tulostaa sen tai jättää sen pankkiisi arkistoitavaksi. E-lasku voidaan maksaa tililtä myös automaattisesti eräpäivänä. Lue lisää e-laskusta.

Suoraveloitus muuttuu suoramaksuksi
Suomalainen suoraveloitus poistuu käytöstä 31.1.2014 mennessä, ja tilalle tulee EU-alueelle yhtenäinen suoramaksu. Suoraveloitusasiakkaat voivat siirtyä käyttämään myös e-laskua.
Lue lisää suoraveloituksen poistumisesta ja suoramaksusta Finanssialan keskusliiton sivuilta http://www.fkl.fi/teemasivut/suoramaksu/Sivut/default.aspx

Laskutusrytmi
Laskutus tapahtuu pääsääntöisesti yhden tai kahden kuukauden välein. Palveluiden kuukausimaksut ja liittymien perusmaksut veloitetaan etukäteen, puhelumaksut jälkikäteen. Maksujen periminen alkaa toimituspäivästä ja päättyy sopimussuhteen päätyttyä. Vähimmäisveloitus on aina yhdeltä kuukaudelta. Laskun loppusumma pyöristetään lähimpään viidellä jaolliseen senttimäärään.
Laskuarkisto
Löydät laskusi viimeisen vuoden ajalta Oma Anviasta.
Puhelulaskutus
Puheluveloitukset laskutetaan puhelulajeittain, jotka ovat paikallis-, kauko-, ulkomaan- ja matkapuhelut, puhelut yritysnumeroihin sekä puhelut palvelunumeroihin. Pyydettäessä toimitamme laskun, josta ilmenee myös lajeittain puheluiden lukumäärä ja kesto yhteensä. Lisämaksullisiin palvelunumeroihin soitetut puhelut näkyvät laskulla eriteltynä. Lue lisää puheluerittelystä täältä.
Anvian paikallispuhelumaksu (ppm) ja paikallisverkkomaksu (pvm) sekä sopimusasiakkaiden kauko- ja matkapuhelumaksut laskutetaan minuutti- ja kappalehinnalla. Muut puhelumaksut laskutetaan palvelua ylläpitävän operaattorin lähettämän sykäysmäärän perusteella.
Jos haluat saada tarkempaa tietoa laskutuksesta

Anvia toimittaa asiakkaan pyynnöstä tietoja laskutuksen muodostamisesta siinä määrin kuin se on teknisesti ja lainsäädännön mukaan mahdollista. Yhteyskohtainen puheluerittely maksaa 13,02 euroa/kpl.

Lue lisää puheluerittelystä täältä.

Maksun viivästyessä
Viivästyskorkoa peritään korkolain mukaisesti. Maksukehotusmaksu on 5,00 euroa. Anvialla on oikeus veloittaa myös muusta perinnästä aiheutuvat kulut.
Maksuajan muuttaminen
Laskun eräpäivää voit siirtää Oma Anviassa. Eräpäivän siirto on kerran maksuton, toinen kerta 5 euroa. Viivästyskorkoa peritään alkuperäisen eräpäivän ja maksupäivän väliseltä ajalta.
Liittymän sulkeminen ja uudelleen avaaminen

Palveluiden yleisten sopimusehtojen mukaan Anvialla on oikeus sulkea liittymä tai palvelu maksamattomien laskujen takia tai rajoittaa liittymän käyttöä asiakkaan ylitettyä sovitun käyttörajan. Maksun jälkeen liittymäsi avataan automaattisesti 1-3 pankkipäivän sisällä. Suljetuista palveluista peritään seuraavat avausmaksut:

  • puhelinliittymä 29 euroa
  • laajakaista liittymä 29 euroa
  • maksu-tv-kanavat 29 euroa
  • kaapeli-tv-liittymä 105 euroa
Tilaajan vastuu
Tilaaja vastaa pääsääntöisesti maksuista silloinkin kun hän on antanut palvelun toisen käytettäväksi tai sitä on käyttänyt joku muu kuin hän itse. Käyttöoikeuden antamisesta toiselle on aina ilmoitettava Anvialle.

 

Kuinka voimme palvella?

Asiakaspalvelu

(06) 411 3300

Tekninen tuki

Tekninen tuki palvelee sinua arkisin klo 8-21 ja lauantaisin klo 10-15.


Myymälöiden aukioloajat